Masaże
Sprawdź cenę

Masaż ciała dla kobiet w ciąży

Relaksujący masaż rozluźnia napięte mięśnie i likwiduje dolegliwości bólowe najbardziej obciążonych partii ciała, np. odcinka szyjnego i lędźwiowego kręgosłupa.

Opis zabiegu Masaż ciała dla kobiet w ciąży

Na pewno wielokrotnie słyszałaś już, czego w czasie ciąży nie powinnaś robić, podczas gdy zdecydowanie za mało mówi się o tym, jak proste udogodnienia sprawiają, że te dziewięć miesięcy może stać się przyjemniejsze! Nie odmawiaj sobie self-care w tak wymagającym dla Twojego dzielnego organizmu czasie: masaż pleców w ciąży wymaga od specjalistów odpowiedniej wiedzy i właściwego przygotowania, ale właśnie dlatego w zespole Geneo znajdziesz osoby, które świetnie zdają sobie sprawę z tego, jak dobrze przeprowadzić masaż dla kobiet w ciąży. Jeśli Lublin, to tylko Geneo Clinic – sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy.

Ciąża a masaż kręgosłupa – wiemy, jak zapewnić Ci bezpieczeństwo

Ból pleców w ciąży to powszechny problem: Twój kręgosłup niespodziewanie musi udźwignąć dodatkowe kilogramy, z każdym tygodniem coraz trudniej ułożyć Ci się wygodnie w łóżku, a bardziej od pleców bolą chyba tylko przeciążone stopy. Masaż dla kobiet w ciąży musi być delikatny i najczęściej opiera się na prostych, ale skutecznych (i dających nieziemsko przyjemne efekty!) technikach rozcierania oraz głaskania. Poprawia krążenie, ujędrnia skórę, rozluźnia spięte mięśnie i pozwala na wyjątkowo satysfakcjonujące odprężenie. Odpowiednio poprowadzony masaż w ciąży rozluźni mięśnie, może także delikatnie modelować ciało i dbać o kondycję skóry. Co istotne, możesz być pewna, że w ciąży masaż kręgosłupa jest terapią całkowicie bezpieczną i do tego przyjemną, pozwalającą Ci dbać o dobrostan zarówno fizyczny, jak i psychiczny.

Regularny masaż kobiet w ciąży

Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie są plusy regularnie wykonywanego masażu w ciąży, mamy dla Ciebie dobre informacje – jest ich całe mnóstwo i jeszcze nie jest za późno, by dać sobie tę odrobinę zdrowego relaksu! Dzięki masażowi pleców ciąża przestanie być dla Twojego kręgosłupa tak uciążliwa, a do tego przygotujesz się na wysiłek wiążący się z porodem. Regularny masaż ciała może także pomóc Ci szybciej wrócić do siebie po połogu, a także zapobiec nadmiernemu napięciu i bólowi mięśni. Nie wspominając już o tym, jak fantastycznie oddziałuje na psychikę przyszłej mamy.

Jak wygląda masaż prenatalny? O czym należy pamiętać?

Najczęściej odbywa się w pozycji siedzącej, półleżącej lub leżącej. Zaleca się przeprowadzać go pomiędzy 3 a 9 miesiącem ciąży. Co istotne, aby wybrać się na masaż w ciąży, należy upewnić się, że nie występują żadne przeciwwskazania, takie jak choroby sercowo-naczyniowe, cukrzyca ciążowa, anemia. Jeśli nie masz pewności, czy taki masaż jest dla Ciebie, skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym.

W ofercie Geneo Clinic znajdują się rożnorodne zabiegi dla mam, które zapewnią chwilę wytchnienia.

Masaż ciała dla kobiet w ciąży Wskazania
  • Likwidacja dolegliwości bólowych kręgosłupa
  • Zmniejszenie obrzęków limfatycznych kończyn dolnych
  • Zapobieganie powstawaniu rozstępów
  • Poprawa samopoczucia
  • Rozluźnienie mięśni

Szczegóły zabiegu

Opis zabiegu

Dodatkowo ma działanie drenujące, zapobiega zastojom limfatycznym w kończynach dolnych, a tym samym zapobiega chorobom układu krążenia. Działa także odprężająco i redukuje stres. Masaż pleców wykonywany jest w pozycji leżenia na boku, tak aby pacjentka czuła się komfortowo, a ręce i nogi masujemy w pozycji leżenia na plecach, z wałkiem pod kolanami. Zabieg wykonujemy od II trymestru, z wyłączeniem ostatniego miesiąca ciąży. Wymagana jest pisemna zgoda lekarza.

Schemat terapii

W przypadku działania leczniczego polecana jest seria 8-10 zabiegów, 1-2 razy w tygodniu. Masaż ciała dla kobiet w ciąży można stosować również jako przeciwdziałanie przeciążeniom i urazom układu ruchu.